Inkluze do škol

Stav projektu Zrealizované projekty
Oblast Školství
Registrační číslo projektu CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
Poskytovatel dotace OP VVV - OP Výzkum, vývoj a vzdělávání období 2014-2020
Rozpočet v Kč 31022376,97
Dotace v Kč 29545120,92
Spoluúčast v % 5
Termín realizace od 01-09-2016
Termín realizace do 30-06-2019
Kontaktní osoba Mgr. Anna Zemanová;Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Popis projektu Úkolem projektu je zvýšit proinkluzivnost všech základních škol ve městě Děčín prostřednictvím vzniku školních poradenských pracovišť na každé škole, personálním posílením škol, DVPP, metodickým vedením ředitelů škol i pedagogických sborů, sdílením dobré praxe mezi školami a zavedením trvalé spolupráce škol a Magistrátu města Děčín. V návaznosti na akci KLIMA je cílem projektu snižovat nerovnosti ve vzdělávání a školní neúspěšnost dětí prostřednictvím systematického vedení škol a pedagogů.

1. Podpora školních pracovišť - vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze. Vznik školského poradenského pracoviště na každé škole, které bude tvořeno inkluzivním týmem skládajícího se z koordinátora inkluze, školního psychologa, výchovného poradce a metodika prevence. Inkluzivní týmy budou formou mentoringu vedeny metodikem expertem a odborným garantem, kteří jsou hlavními představiteli inkluzivního vzdělávání v Děčíně.

2. Podpora prostřednictvím školních asistentů - navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Celkem se jedná o 22 školních asistentů pro 11 škol. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte.

3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků - školení pedagogických pracovníků. Proběhnou školení celých pedagogických sborů na všech školách, budou podrobně proškoleny inkluzivní týmy i vedoucí pedagogičtí pracovníci. Tato školení bude všechny provádět partner projektu organizace Člověk v tísni (ČvT), jejíž zkušenosti s cílovou skupinou, s žáky ohroženými školním neúspěchem, jsou nenahraditelné.

4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy - tuto podporu zajistí nově vzniklá školská poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy, metodik expert a odborný garant projektu.

5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení - v rámci této aktivity budou probíhat pravidelná setkávání vedoucích a pedagogických pracovníků a vzniknou nové platformy za účelem sdílení zkušeností a předávání si dobré praxe. Koncepční provázání nových platforem zajistí metodik expert a odborný garant projektu.
Cíl projektu Cílem projektu je navýšit počet proinkluzivních škol běžného vzdělávacího proudu napříč celým městem, nastavit komunikaci mezi školami a městem, zřídit školská poradenská pracoviště a pokusit se změnit negativní názor pedagogických pracovníků a veřejnosti na inkluzivní vzdělávání prostřednictvím vyškolených pedagogických pracovníků a mentoringu. Projekt je zaměřen i na podporu škol a inkluzivního prostředí v státem nastaveném prostředí, aby školy dokázaly uplatňovat inkluzivní metodody ve vzdělávání i bez následné finanční pomoci ze strukturálních fondů. Proškolení pedagogických pracovníků a nastavení inkluzivního prostředí na školách má snížit počet žáků s nedokončeným základním vzděláním a dát tak všem dětem, ať jsou jakkoli znevýhodněny, možnost se dál vzdělávat. Úkolem vzdělávání na školách v Děčíně je poskytovat rovné příležitosti dětem z jak sociokulturně a ekonomicky znevýhodněného prostředí, tak všem dětem, které vykazují potřebu podpůrných opatření a mohly by tak být ohroženy školním neúspěchem. Nastavené platformy umožňující vzájemnou komunikaci škol a magistrátu města mají za úkol šířit sdílení dobré praxe v rámci inkluzivního vzdělávání tak, aby pro každou školu se stal inkluzivní přístup k dítěti součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Zřízení školských poradenských pracovišť přinese usnadnění diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb u dětí a žáků a zlepšení komunikace a práce s dětmi a jejich rodinami ze sociokulturně a ekonomicky znevýhodněného prostředí tak, aby školy poskytly kvalitní vzdělání všem svým žákům s ohledem na jejich individuální schopnosti a možnosti. Dalším cílem projektu je naučit všechny školy orientovat se v problematice inkluze a v možnostech podpůrných opatření.
Městská část Město Děčín
Webové stránky projektu www.inkluzedecin.cz

FILTR PROJEKTŮ




Portál Projekty Děčín - Magistrát města Děčín 2020 | Martin Strnad | administrace
Prohlášení o přístupnosti