Popis projektu |
Oprava spočívá v očištění celé kamenné konstrukce mostního objektu regulovaným tlakem vody rýžovými kartáči od depozitu nesoudržného spárování, při čištění budou odstraněny stopy po kouřových zplodinách od provozu na železniční trati. Následně dojde k hloubkovému vyčištění spár. Očištěny budou všechny spáry s nesoudržným pojivem či spár bez pojiva. Narušené profilované kameny budou při menším rozsahu poškození opraveny umělým kamenem. Rozsáhle narušené profilované prvky budou doplněny kamennou plombou. Doplněná a opravená budou jen ta poškození, která znemožňují odvod srážkové vody nebo jsou rozsáhlá, a proto zásadně degradují vzhled stavby. Bude-li nutné doplnit některé chybějící kamenné prvky, budou nové prvky s identickými materiálovými, tvarovými i rozměrovými kopiemi chybějících. Dále bude provedený odkop pro provedení rubové železobetonové obetonávky, vrstva betonu bude se stávající klenbou propojena vlepovanými trny. Na rubovou stranu obetonávky bude proveden nový hydroizolační systém z natavovaných pásů, které budou zataženy až pod rubovou drenáž. Rubová drenáž bude provedena na obou koncích rubové obetonávky. Drenáž bude vyústěna skrz čelní zídku, kde bude proveden nový prostup. Hydroizolace bude ochráněná geotextílií. Následně se počítá s přezděním kamenných desek parapetních zdí, které jsou značně posunuty nebo jsou pootočeny kořenovým systémem vrostlých stromů do mostní konstrukce. Spárovací hmota bude po vyčištění spár zatlačena hluboko do spár. Zlepšením technických parametrů dojde k růstu bezpečnosti na mostní konstrukci. |